Er det sandt, at danske kvinder “stort set” kun får bioidentiske hormoner?
Spørgsmålet opstår, fordi nogle sundhedseksperter og gynækologer ind imellem fremfører den påstand, både i aviser og på nettet. Gynækolog Christine Felding siger f.eks. til Jyllands-Posten 9.2.2014, at ”de hormoner, vi bruger herhjemme er bioidentiske – og det er uanset, om det er plaster, piller eller gele,” og endvidere, at der ”i Danmark kun bliver brugt et eneste præparat med syntetisk hormon til kvinder i overgangsalderen, og det er Livial.” Ja, gid det var rigtigt, men det er desværre forkert.






